Huomionosoitusten hakuohjeet (luotu 23.2.2024)

Mitalihinnasto 2023
Piiri
Piirin palkitsemisohje
Piirien ansiomitali esitys lomake
Liitto
Esitykset tehdään alla olevan linkin lomakkeella ja toimitetaan omaan reserviläispiiriin, missä esitykset käsitellään ja toimitetaan liittoon päätettäväksi. Lue ensin ohjeet ja säännöt. Tarkasta myös esityksen ajankohta vuosikellosta. Esitys PITÄÄ olla piiritoimistossa vähintään kaksi viikkoa ennen määräaikaa!!
Reserviläisliiton ansiomitalisääntö
Reserviläisliiton ansioristien myöntöperusteet
RES-mitalien-hakulomake-2020
Reserviläisurheiluliitto

RESUL ansioristin säännöt

RESUL ansiomerkkijarjestelman ohjeistus

RESUL ansiomerkin hakulomake

Valtakunnalliset
SVR ja SL täyttöohje
SVR ja SL esityslomake
VRR esityslomake
Sotilasansiomitaliesitys
Ylentäminen
Alla olevan normin mukaan reserviin kuuluva voidaan ylentää maapuolustuksellisista ansioista KERRAN varusmiespalveluksen jälkeen, ellei häntä ole ylennetty KERTAAKAAN reservissäoloaikana. Tarkemmat perusteet normissa. Esityksen voi tehdä vapaamuotoisesti piiritoimistoon tai käyttää alla olevaa lomaketta. Tarkasta myös esityksen ajankohta vuosikellosta. Esitys PITÄÄ olla piiritoimistossa vähintään kaksi viikkoa ennen määräaikaa!!
Reserviin tai varareserviin kuuluvan asevelvollisen ylentäminen

Ylennysesityslomake